Tiny Finger Point Hand With Heart

Tips till en bra blogg

21 Mars 2014 - 11:12
Okej här kommer lite tips till er som vill ha en riktigt bra blogg enligt mig:
 
  • Blogga ofta! Försök göra åtminstone 2 inlägg per dag. Jag vet, det är svårt, men ju fler inlägg desto fler läsare! Många använder ju bloglovin och det gör ju att man klickar in på bloggen oftare om det finns flera inlägg att läsa.
 
  • Designen! Jag själv tycker detta är en mycket viktig punkt, för om designen sticker ut lite, ja då kommer man ihåg bloggen! Försök att våga ha lite roliga bilder lite här och var på bloggen, visste ni t.ex. att det finns lite goa bilder om ni scrollar längst ner på min blogg? Orkar ni inte med att sitta och koda hemma ja då har ni ju kommit till rätt blogg! Bara att höra av sig så fixar jag en design gratis åt dig.
 
  • Dina egna bilder! Försök att undvika Weheartit bilder på bloggen, för många (i alla falla jag) är ändå inne på den sidan annars och ja pretty much the same! Så försök att ta egna bilder (gärna med systemkamera om ni äger någon) från dagen, gärna på blandade saker. Inte selfieees varje gång!
 
  • Listor! Det funkar för alla, superroligt att skriva och superroligt att läsa! Det kan vara listor som denna eller "dagens" listor eller lista på bästa serie, vad som helst!
 
  • Tema! Försök att sätta din egna stil på bloggen, och hålla ett tema. Även denna punkt kan vara riktigt svår när man kanske inte är ute efter att blogga om mer än sin vardag. Men försök, tänk efter, vad är jag bra på? Vad kan jag mycket om? Blogga om det!
 
Hoppas detta hjälpte er lite! Men nu en fråga till er, vad kan jag göra bättre på denna blogg? Vad tycker ni att jag ska göra för inlägg? Något ni saknar eller något ni vill veta mer om mig? Kommentera! Puss


Innan du kommenterar:

- Jag tar gärna emot cred, positivt som negativt, men är du här för att skriva en massa skit kan du lika gärna   lämna sidan.

- Jag gör inga länkbyten men gärna bloglovinbyten.

- Vill du ha hjälp med bloggdesign, mejla då mig på [email protected]

- Var inte blyg för att fråga frågor eller komma med åsikter, alla kommentarer publiceras och svaras på så länge du följer punkterna ovan.

Skriv din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Jewanas.blogg.se
Går sista året i grundskolan i Varberg med webbdesign och löpning som intresse.

Kontakt: [email protected]